a

instagram

twitter

Telegram

کپی رایت 2015 رنگین کمان حق.
تمامی حقوق محفوظ است.

ثـبـت نــام

9 صبح تا 8 شب

ســاعـت کــاری : شنبه تا پنجشنبه

71098000

تـمـاس بـرای مـشـاوره رایـگــان

اینستاگرام

توئیتر

جستجو
منو
 

امور شهری

امور شهری

تعریف : مدیریت شهری عبارت است از از اداره امور شهر به منظور ارتقاء مدیریت پایدار مناطق شهری در سطح محلی با در نظر داشتن از اهداف سیاست های ملی ،اقتصادی و اجتماعی کشور است .

مدیریت شهری عبارت است از یک سازمان گسترده ، متشکل از عناصر و اجزای رسمی و غیر رسمی موثر و ذی ربط در ابعاد مختلف اجتماعی ، اقتصادی و کالبدی حیات شهری با هدف اداره ، کنترل و هدایت توسعه همه جانبه و پایدار شهر مربوطه ، هدف سیستم مدیریت شهری ، به مثانه جزئی از سیستم حکومتی ، اداره امور شهر ها است و ایفای نقشی است که دولت برای این سیستم قائل میشود تردیدی نیست که صرف نظر از هر تعریفی که برای مدیریت شهری در نظر گرفته شود هدف سیستم مدیریت شهری در جهت اهداف ملی بوده و با آن همسو است و از کلیات آن تبعیت میکند و به همین دلیل است که برنامه های این سیستم برای ساماندهی امور شهر ، به طور کلی در چارچوب برنامه های کلان و قوانین جاری کشور تدوین میگردد و اقدامات این سیستم ناقص مقرارات قانونی کشور نیست .

وظایف مدیریت شهری :

مدیریت شهری  به طور کلی دارای وظایفی در حوزه برنامه ریزس و اداری اجرایی می باشد .

نقش اداری – اجرای سیستم مدیریت شهری

مدیریت شهری برنامه های تهیه شده را ، در چهار چوب نظام اداری اجرایی حاکم ، به پروژه های عملیاتی  تبدیل کرده و به مرحله اجرا میرساند . مدیریت شهری به لحاظ اداری اجرایی یک سازمان بسیار گستره و مشتمل بر عناصر متعدد و متنوع لازم برای اداره ی امور یک شهر است . از آن جمله شهرداری ، ادارات آب ، گاز ، مخابرات و سازمان های اتوبوسرانی ، آتش نشانی ، مراکز رفاهی و تفریحی و … از عناصر اصلی سازمان اداری اجرایی میباشند .هر چند این عناث=صر طیف عملکردی گسترده ای را شامل میشوند اما به هر حال عناصر مرکزی و اصلی سازمان شهرداری است که در تمام عملکردهای تدوین شده سیستم به ویژه امور اداری و اجرایی دخیل است . در واقع شهرداری از یک سوء جزء عناصر مهم مدیریت سیاسی و اجتماعی شهر محسوب میگردد و از طرف دیگر مهمترین عنصر اجرایی سیستم مدیرت شهری است . مدیریت شهری باید بتواند پروژه های اجرایی از سوی هر سازمانی را به نفع شهروندان سوق دهد .

تعیین اهداف و راهبردی مدیریت شهری

اهداف میدریت شهری :

هدف تئوریک سیستم مدیرت شهری ، تقویت فرایند توسعه شهری است . به نحوی که در سطح متعارف جامعه زمینه و محیط مناسبی برا زندگی راحت و کارآمد شهروندان ، به تناسب ویژگی های اجتماعی و اقتصادی فراهم شود .

راهبرد ها در مدیریت شهری :

در راستای دست یابی به اهداف مطرح شده برای مدیریت شهری و ضررورت جلوگیری از اتلاف منابع در شهر ها ، انجام امور شهروندان در کوتاه ترین زمان ممکن ، جلوگیری از تداخل و ناهمهنگی در بین سازمانهای متولی و ارائه خدمات مناسب تر به شهروندان لازم است همه دست اندر کاران و سیاست مداران ، دولت مردان و برنامه ریزان و قانون گذاران به تشکیل مدیریت واحد توجه ویژه داشته باشند .